Jubileumbankje2019-07-01T08:46:00+02:00

Jubileumbankje

Wanneer u deze pagina bezoekt zit u waarschijnlijk op een heel speciaal plekje … het jubileumbankje van Harmonie Eendracht.

Speciaal, want het is ter ere van het honderdjarig bestaan ontworpen en versierd door leden van onze vereniging. Met als doel, het nalaten van een tastbare herinnering aan honderd jaren harmoniehistorie in Meijel.

Sluit uw ogen of kijk om u heen en geniet van de muziek. Denk aan de talloze muzikale momenten die op deze plek plaatsvonden. Info over de achtergrond en totstandkoming van het bankje vindt u onderstaand. Wilt u meer weten over onze vereniging, bezoek dan de rest van de website.

Geniet van de klanken van Harmonie Eendracht

Het ontwerp

Voor het ontwerp van het bankje is door de jubileumcommissie een wedstrijd uitgeschreven onder de leden. Uit de vele inzendingen sprong het ontwerp van de familie Luijten-Maessen (Heidi, Isabel en Erwin) naar voren. Zij hadden hun frisse en vriendelijke ontwerp met het hele gezin gemaakt. Bovendien was het voorzien van een heuse mindmap. Hierin voorzagen zij alle visuele keuzes van een uitgebreide verantwoording en toelichting.

JAAR
STEENTJES
KILO
UREN WERK

De uitvoering

In het voorjaar van 2019 zijn er weken lang vele handen uit de mouwen gestoken om het bankje te beplakken met duizenden steentjes. Verborgen talenten kwamen naar boven. Noeste arbeid werd verricht. En natuurlijk was er ook ruimte voor veel gezelligheid.