Zelf muziek maken2023-01-04T22:58:12+02:00

Zelf muziek maken

Zelf muziek maken is leuk! En gezamenlijk musiceren in een een harmonie orkest is nog leuker! Het biedt ontspanning en uitdaging. Het vergt iets van jou als individu en doet een beroep op je sociale kwaliteiten in een groep. Er wordt dan ook wel eens gezegd: “Wat sport is voor het lichaam, is muziekbeoefening voor de geest.” Onze vereniging biedt plaats aan allerlei muzikanten.

Bezoek de site van Tone Muziekles
Neem contact op met de harmonie

Instrumenten

Een klein gedeelte van onze vereniging is in het bezit van een eigen muziekinstrument. Het grootste gedeelte van onze leden heeft een instrument in bruikleen van de vereniging. Om ervoor te zorgen dat de instrumenten een lange levensduur hebben, is het belangrijk dat we op een goede manier met de instrumenten omgaan. Daarom is er door de vereniging een gebruiksreglement opgesteld. Nieuwe leden van Harmonie Eendracht ontvangen dit regelement en deze infobladen bij het uitreiken van een instrument.

Contributie

De contributie bij onze vereniging is opgebouwd uit twee componenten. Het eerste deel bestaat uit het lidmaatschap van de vereniging en het tweede deel betreft een vergoeding voor het gebruik van een instrument van de vereniging. Leden met een eigen instrument betalen deze vergoeding dus niet. Speel je met een instrument van onze vereniging permanent in een ander orkest? Dan vragen wij een extra bijdrage voor je instrument. Kom je uit een muzikaal gezin? Dan heb je geluk! Wanneer meer leden uit één gezin lid zijn van onze vereniging, ontvang je korting.